Waarom Quirijn graag bij BizziPhone werkt

Waarom Quirijn graag bij BizziPhone werkt


Als je voor BizziPhone gaat werken, willen we dat je met plezier naar je werk komt. We hopen natuurlijk dat je er veel uren gaat doorbrengen. Daarom is een gezellige werksfeer belangrijk. Daar werken we hard aan. Komt dat over op onze collega’s? We vragen aan Quirijn hoe zij het vindt om bij BizziPhone te werken.

Hallo Quirijn, hoelang werk jij bij BizziPhone en hoe vind je het?
Ik werk hier nu 8 maanden. Ik solliciteerde omdat de tekst in de vacature heel uitnodigend en enthousiast was. Dat trok me aan. Gelijk vanaf het eerste e-mailcontact bleek dat ook in de praktijk zo te zijn. Toen ik hier kwam voor het sollicitatiegesprek, was iedereen zó aardig. Ook collega’s die langsliepen, maakten direct een praatje of vroegen of ik iets wilde drinken. Ik dacht: dat doen ze omdat ik kom solliciteren, maar het is nog steeds zo. Het is altijd gezellig in de pauzes. En als mensen zo hartelijk zijn, werkt dat aanstekelijk want ik merk dat ik nu hetzelfde doe als ik sollicitanten zie zitten.

Wat heb je hiervoor gedaan?
Ik werkte in de horeca. Ik had dus geen ervaring als telefoniste, maar dat was geen probleem. In het begin dacht ik nog dat het moeilijk zou zijn om de hele dag op een stoel te moeten zitten, omdat ik dat niet gewend was. Maar je bent de hele dag bezig. De tijd gaat daardoor heel snel.

Kun je iets vertellen over hoe je het werk als telefoniste hebt geleerd?
De eerste 4 weken zit je op de inwerkplek. Dan krijg je constant begeleiding van de supervisor die je inwerkt. Dat is wel prettig, dan weet je dat er iemand meekijkt en dat je je vragen meteen kan stellen. Vervolgens ga je werken op je vaste plek in je eigen team. In je eigen unit is er iemand beschikbaar die alle klanten kent, de overflow, en aan die persoon kun je ook al je vragen stellen. De eerste keer bellen was natuurlijk wel een beetje spannend, maar ik was niet zenuwachtig ofzo. De supervisor nam ons voor het eerste gesprek wel even apart, zodat niet iedereen mee zit te kijken hoe je belt. Ze gaf gelijk feedback en vertelde waar ik op moest letten, maar het is natuurlijk logisch dat je het de eerste keer niet meteen perfect doet. 

En nu leer je nog nieuwe dingen?
Ja, de coach en supervisor luisteren nog steeds af en toe mee en geven je feedback. Dingen die beter kunnen, maar ook zeker dingen die ik wel goed doe. Dat is wel prettig voor mijn zelfvertrouwen. Het is nooit vervelend. Je krijgt altijd concrete tips en daardoor worden mijn gesprekken wel beter en korter. Dat is zowel voor de beller als voor mij én de klant fijn. 

Als ze vragen of ze even met me kunnen praten, dan denk ik ook nooit: oei, wat heb ik gedaan? Ik weet gewoon dat het altijd een fijn gesprek wordt. We hebben hier ook geen functioneringsgesprekken, maar ‘hoe gaat het met je’-gesprekken. Ze zijn altijd oprecht geïnteresseerd hoe het met je gaat. Als er iets niet lekker loopt, dan heeft dat natuurlijk ook invloed op je functioneren. Daarom willen ze daarover praten, en je helpen als het kan. 

Verder leerden we een paar weken geleden van een stemcoach hoe je het beste je stem en ademhaling kunt gebruiken. Dat was niet alleen heel leerzaam, maar ook echt gezellig om samen met collega’s te doen. 

Voor welke klanten werk jij?
Even denken, dat zijn er best wel veel. Ik ben nu vaste telefoniste voor zo’n 20 klanten. Die zijn heel verschillend. Een hypotheekadviseur, een psychologenpraktijk. Echt van alles wat. Je krijgt ook wel eens terugkoppeling van de klant. Soms is het iets waar je op moet letten, maar vaak ook complimenten als: “Superfijn en duidelijke berichten die je stuurt”. 

Hoe ziet jouw dag eruit?
Mijn werktijden zijn tussen 8.00 en 18.00 uur. Daarin werk je 8 uur. Als je om 8 uur begint, ben je dus om 16.30 uur klaar. Dat is afwisselend in de week. Iedereen heeft even vaak een dienst die begint om 8 uur als om 9.30 uur. De diensten worden eerlijk verdeeld. Ik ben er meestal 20 minuten van tevoren. Dan pak ik even rustig wat te drinken en ga mijn computer opstarten. Daarna zet ik mezelf op ‘aanwezig’ en kan ik gebeld worden.

Wat maakt het leuk voor jou om voor BizziPhone te werken?
De afwisseling en dat je altijd bezig bent, vind ik heel leuk. Maar wat het extra leuk maakt, zijn de collega’s. Het gevoel hier. Dat iedereen zo aardig tegen elkaar is, maar ook dat er extra dingen worden gedaan zoals het vieren van Valentijnsdag. Of vorige week met Complimentendag, dat er in het kantoor allemaal borden hangen met teksten als: “We zijn blij dat je er bent.” 

Ik zou anderen zeker aanraden om hier te werken. Daarvoor moet je wel enthousiast zijn en zaken niet te persoonlijk nemen. Soms kunnen klanten boos overkomen. Dat heeft meestal niks met jou te maken, maar met iets wat daarvoor is gebeurd. Gelukkig heb je vaak daarna weer een gesprek met een hele andere wending waardoor je het meestal weer snel vergeet. Zoals ik al zei: het werk is heel afwisselend.


Wil je ook bij ons aan de slag gaan als telefoniste? Bekijk dan zeker onze vacatures!

Benieuwd hoe het werken er bij BizziPhone aan toe gaat?

Heb je vragen over het werken bij BizziPhone? Bel ons dan gerust!

088 205 5137